پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120028
جنگ نرم ايران و حوثي‌ها عليه آمريکا
تاریخ انتشار : 1393/10/10 09:43:23
نمایش : 1320
يک انديشکده معتبر آمريکايي در گزارشي نوشت: واشنگتن در خطر از دست دادن متحدين سني عرب خود در منطقه به ‌خاطر «محور مقاومت ايران» است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انديشکده «امريکن اينتر پرايز» چندي قبل طي گزارشي تحليلي تحت عنوان «نبرد نرم ايران و حوثي‌ها سياست‌هاي آمريکا در يمن را تهديد مي‌کند»‌ نوشت: تصرف بندر راهبردي «حديثه» در تاريخ ۱۷ دسامبر از سوي حوثي‌هاي يمني که ايران حامي آن‌ها است، باعث دسترسي مستقيم آن‌ها به مسير کشتيراني از طريق درياي سرخ خواهد شد.

*تدابير گسترده حوثي‌ها و دسترسي به درياي سرخ

بر اساس اين گزارش، تصرف اين بندر طرح‌هاي گسترده‌تر حوثي‌ها را از زمان قدرت گرفتشان در يمن و صنعا پايتخت اين کشور نشان مي‌دهد. اين اقدام همچنين سئوال‌هايي را در زمينه اهداف حوثي‌ها در يمن و دوام عمليات نظامي آمريکا در اين کشور به ويژه با توجه به حمايت رو به فزوني ايرانيان از حوثي‌ها برانگيخته است.

*حوثي‌ها مايل به همکاري با ايران هستند

اگر به حوادث رخ داده در قبل بازنگري شود و به پيام رهبر سياسي حوثي‌ها در زمينه نياز به اصلاحات در دولت اين کشور يا به دست‌گرفتن روزنامه دولتي اين کشور و يا کنترل نظامي صنعا و شرکت نفت يمن همگي نظر افکنده شود، همگي حکايت از اين پيام دارند که حوثي‌ها شايد آماده تسلط بر کل يمن و همچنين ميل اين گروه در ارتباط مستقيم با ايران و حمايت‌هاي نظامي تهران از آن‌ها باشد. دسترسي به بندر و درياي سرخ از جمله موارد‌ي است که حکايت از افزايش حمايت‌هاي مختلف ايران از حوثي‌ها دارد.

در همين زمينه نيز يک عضو بلند پايه‌ حوثي‌ها اخيرا ضمن ستايش از تهران به عنوان «محور مقاومت در برابر غرب» از علاقه خود در تعامل با تهران خبر داد.

انديشکده امريکن انتر پرايز در بخش ديگر اين گزارش ابتدا با طرح سئوالي نوشت: اين‌ رويدادها چه مفهومي براي عمليات ضد خرابکاري آمکريکا در يمن دارد؟ در واقع بايد گفت که هيچ پاسخ خوبي به اين سئوال نمي‌شود داد زيرا آمريکا تنها زماني قادر است در نبرد ضد تروريستي خود در اين کشور و عليه (به اصطلاح) القاعده در شبه جزيره عربستان موفق باشد که حوثي‌ها نيز به عنوان بخشي از کارگزاران قدرتمند در اين کشور در اين مورد حاضر به همکاري با آمريکا باشند و البته اين به مفهوم همکاري موثر ايران نيز هست.

*آمريکا در خطر از دست دادن متحدين سني عرب است

در انتهاي اين گزارش آمده است: حوثي‌ها تاکنون در عرصه سياسي يمن تغييرات زيادي ايجاد کرده‌اند اما سياست آمريکا هنوز تغييري نکرده و زمان آن فرا رسيده تا آمريکا به ارزيابي اين‌که چگونه گروه مبارز حوثي‌ها کنترل دولت يمن را در دست گرفته و بر راهبردهاي آمريکا اثر گذاشته است، بپردازد.

اين اقدام بدين خاطر ضروري است که ما در خطر از دست دادن متحدين سني عرب خود و به ‌خاطر «محور مقاومت ايران» که به مفهوم مقاومت تهران در برابر آمريکا مي‌باشد، هستيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html